Kdy při podnikání nešetřit

Na čem byste při podnikání neměli šetřit?

Ať už s podnikáním teprve začínáte, nebo se v oboru pohybujete už několik let, jsou věci, na kterých se vám šetřit nevyplatí. V konečném důsledku byste totiž mohli přijít o mnohem víc peněz, než kolik byste původně investovali.

Zákazníci

Pro každého podnikatele jsou důležité recenze od nových spokojených zákazníků, ale také přízeň těch dlouhodobých. Věrným zákazníkům nabízejte benefity, kvůli kterým budou mít důvod se k vám vracet i nadále. Zároveň zvýšíte pravděpodobnost, že se o svých zkušenostech podělí s rodinou nebo přáteli a přilákají vám tak nové zákazníky.

Školení

Školení BOZP je většinou považované za otravnou nudnost, které se vyhýbají jak zaměstnanci, tak zaměstnavatelé. Aby ušetřili náklady, nechají školení proběhnout čistě „papírově“ namísto najmutí kvalitních školitelů. Nezapomeňte ale, že za bezpečnost na pracovišti zodpovídá majitel firmy. V případě úrazu byste pak mohli mít vážný problém a nemalé finanční výdaje.

Zaměstnanci

Při hledání správných zaměstnanců pro své podnikání věnujte pozornost jejich předchozím zkušenostem, osobnostnímu profilu i motivaci pro vaši firmu pracovat. A pokud najdete toho nejlepšího zaměstnance na danou pozici, nepřestávejte do něj investovat – školení, kurzy a odpovídající mzda sníží pravděpodobnost, že odejde ke konkurenci.

Vybavení

Nemusíte mít všechno nejmodernější vybavení, ani technologii za statisíce, ale ani sáhnout po tom nejlevnějším se nevyplatí. Nakonec byste mohli zjistit, že jednotlivá zařízení mezi sebou nejsou kompatibilní, tiskárna občas nefunguje a nábytek se po pár týdnech rozpadá. Investuje raději do kvalitních věcí, ale jen do těch, které skutečně potřebujete.

Reklama

Nesnažte se ušetřit na propagaci. Správně nastavená reklama konzultovaná s odborníky vám může během krátké chvíle přinést desítky nových zákazníků, a to je přeci to, co každá firma chce a potřebuje.