Co nepodceňovat ve vztahu se zákazníky

Co nepodceňovat ve vztahu se zákazníky

Vaši klienti jsou pro vás klíčoví. Stále ale musíte dbát na to, aby s vámi byli skutečně spokojeni. Na co se zaměřit a na co nezapomenout? 

Hodnocení firem

Firemní zkušenosti jsou velmi užitečný nástroj, na který mnoho podnikatelů zapomíná. Hodnocení firem jim přitom může přinést skutečně mnoho. Když se klient rozhodne vyplnit kladně hodnocení, dává tím své doporučení i pro další zákazníky, kteří u vás mohou v budoucnu nakoupit. 

Vy na toto hodnocení můžete v některých případech také reagovat a poděkovat tak například danému člověku, že věnoval svůj čas tomu, aby vás pochválil a doporučil. Pokud se setkáváte s hodnocením, které vyznívá negativně, i zde je možnost, jak zareagovat. 

Reakce na negativní hodnocení

V případě, že čtete negativní hodnocení na svou firmu, to berte jako běžnou součást podnikání. Nikdy se nesetkáte jen s milými reakcemi. To, co určuje, zda budete pro další zákazníky magnetem či nikoliv, je ale vaše reakce na negativní recenzi. 

Je potřeba, abyste zachovali klidnou hlavu a nachystali si fráze, které pomohou ztišit situaci. Napadání zákazníka rozhodně nevede ke zlepšení vaší reputace. Můžete uvést konkrétní body, které jste pro svého klienta učinili, ale vždy poděkujte za reakci a za jeho nákup u vás. Připojení omluvy, ať již jste byli v právu či nikoliv, vám přidá plusové body. 

Dopad hodnocení firem

Když se budoucí klient bude rozhodovat, u kterého podnikatelského subjektu nakoupí, může to být právě váš obchod. Záleží na tom, jak si nastavíte komunikaci se zákazníky, a to i s těmi velmi nepříjemnými. Vlastní úsudek si každý sám utřídí, takže nakonec i z nepříjemné situace můžete mít velký prospěch.

Hodnocení firem vám pomůže nalákat nové klienty, které byste v opačném případě museli nalákat vhodnou reklamou. 

Hodnocení firem je užitečný pomocník, se kterým si dobře nastavíte komunikaci se všemi typy klientů.